lørdag 6. juli 2013

- Roskilde formet meg


Mannen som har gitt oss kvalitetsmusikk på norsk TV  i over 10 år er på sin rette plass på pressesenteret til Roskilde. Vi har møtt Asbjørn Slettemark.

- Jeg var på Roskilde for første gang i 1989. Da var jeg bare 14 år. Jeg kjørte ned bakpå motorsykkelen til mammas kollega. Og jeg hadde ingen anelse på hva jeg var på vei mot. Jeg pleide sitte på rommet mitt og høre på Iron Maiden uten en anelse om at noe som Roskilde en gang fantes. Det var en utrolig opplevelse. Jeg tror denne festivalen har vært med på å forme mye av min interesse for musikk, forteller Asbjørn til RoskildeNor. 

Han begynte som musikkanmelder i 1992. Og siden den gang har han vært programleder for Lydverket på NRK, musikkanmelder for Absolutt Underholdning på TV2, redaktør for musikkens bransjeblad Faro Journalen, og programleder for Pyro på P3. Det er utrolig hva et besøk på Roskilde kan trigge noen til å bli.

I år her han konfransier på Arenascenen på Roskilde.


Les mer om Asbjørn Slettemarks opplevelse som konfransier på Arena i RoskildeNor til høsten! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar